به گزارش روابط عمومي كانون استان يزد، دبير پانزدهمين جشنواره قصه گويي استان يزد از رشد 100درصدي حضور قصه گوهاي بومي در جشنواره امسال نسبت به سال هاي قبل خبر داد و گفت: در جشنواره امسال بيش از  50 نفر از مربيان كانون، معلمين آموزش و پرورش، دانشجويان، اولياي تربيتي و... قصه خواهند گفت.


فرزانه فرازمند يكي از بخش هاي جشنواره امسال را قصه گويي راديويي عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: اين بخش از جشنواره که بر  استفاده از پتانسيل هاي قصه گويي چون صوت ،صدا و لحن تاكيد دارد، در استان داوري نخواهد شد و اين قصه ها در قالب فايل صوتي به کارشناسان ستاد كشور ارائه خواهد شد.


وي  اظهار داشت: كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، پانزدهمين جشنواره قصه گويي را در سه مرحله استاني، منطقه اي و كشوري برگزار مي كند كه مرحله استاني آن از صبح روز پنجم مهرماه در محل آمفی تئاتر مرکز تجربیات کانون استان یزد كليد خورده و در عصر روز هفتم مهر به كار خود پايان خواهد داد.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=39554887.jpg


فرازمند در خصوص موضوع قصه هاي روايت شده جشنواره پانزدهم تصريح كرد: قصه گويان با  موضوع آزاد متناسب با اهداف جشنواره ، حوادث و وقايع و زندگي چهار بانوي اديان و ارزش هاي انساني در هشت سال دفاع مقدس، در اين دوره از جشنواره شركت خواهند داشت.


كارشناس مسئول كانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با بيان اينكه بخش مقاله نويسي نيز در جشنواره امسال جايگاه خاصي دارد، گفت: برگزاري كارگاه روش هاي مقاله نويسي، يكي از برنامه هاي جنبي اين دوره از جشنواره است كه با شركت علاقمندان به اين قالب ادبي و حضور استاد مجرب آقاي حسين مسرت برگزار مي شود.

همچنين نمايشگاه آثار تابستاني اعضاي مراكز كانون و نمايشگاه عكس مربيان نيز در حاشيه جشنواره داير خواهد بود.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=39554887.jpg


وي در خصوص داوري جشنواره امسال اذعان داشت: تلاش برگزاركنندگان اين است كه قبل از داوري براي همسان سازي ملاك های داوری و رسيدن به حداقل دريافت هاي متفاوت از معيارها، جلساتی با موضوع داوري داشته باشند تا داوري جشنواره در سطح كيفي و تخصصي اجرا شود و حق شرکت کنندگان محفوظ بماند.


دبير جشنواره پانزدهم قصه گويي استاني به اهتمام و اعتماد متولیان فرهنگی به تجربه و سابقه پانزده ساله کانون در خصوص برگزاری جشنواره قصه گویی اشاره کرد و افزود: حمایت معنوی و مادی نهادهای فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش، قصه گویی استان را اعتلا می بخشد.


وی در پایان با اشاره به اینکه جشنواره قصه گویی، آموزش مستقیم فن قصه گویی به مربیان است از معلمین و مربیان آموزش و پرورش دعوت کرد تا حضور در جشنواره قصه گویی کانون را تجربه کنند.  

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا